Aktualno
Predstavniki SiEVE na konferenci ...
19. 3. 2014 18. marca so se predstavniki SiEVE v Bruslju udeležili ...
Skupščina družbe SiEVA
18. 4. 2014 17.04.2014 je na sedežu družbe v Šempetru pri Gorici potekala ...
Letrika razvila v sodelovanju s SiEVO ...
13. 5. 2014 Po treh letih razvoja ter ob številnih izkušnjah in bogatem ...
Aktualno
Predstavniki SiEVE na konferenci CLEPE – iMobiliy Challenge
18. marca so se predstavniki SiEVE v Bruslju udeležili mednarodne konference na temo inteligentnih informacijskih rešitev v avtomobilih.
Konferenco je odprla evropska komisarka ga. Neelie Kroes, ueležence pa je v okviru programa nagovoril tudi podpredsednik Komisije g. Antonio Tajani.
Udeleženci so na konferenci obravnavali številne tematike s področja modernih informacijskih rešitev v avtomobilih, informacijske integracije podatkov v vozilih, inteligentne varnosti itd.
Več o dogodku lahko izveste na povezavi: http://www.clepa.eu/strategic-issues/imobility-challenge-project/
Skupščina družbe SiEVA
17.04.2014 je na sedežu družbe v Šempetru pri Gorici potekala 4. seja skupščine družbe SiEVA d.o.o.. Skupščina je bila namenjena pregledu uspešnosti poslovanja v poslovnem letu 2013 in sprejemanju načrta dela in odločitev za nemoteno delovanje družbe in uresničevanje zastavljenih ciljev v letu 2014.
Letrika razvila v sodelovanju s SiEVO in domačimi partnerji sodoben visokonapetostni pogon
Po treh letih razvoja ter ob številnih izkušnjah in bogatem domačem znanju je Letrika danes predstavila visokonapetostni pogonski sistem moči nad 50 kW, uporaben za pogon vozil z maso nad eno tono.
Najsodobnejši pogonski sistem je zelo kompakten in praktično brez vzdrževanja, saj nima obrabljivih delov. Ima izkoristek nad 90%, kar je trikrat bolje od motorjev z notranjim izgorevanjem, ki dosegajo izkoristek 30%. Motor, plod domačega znanja in inovativnih rešitev Letrikinih inženirjev, je sposoben rekuperacije energije, kar pomeni, da se le-ta ob zaviranju ali spuščanju vozila vrača v baterije in s tem podaljšuje doseg vožnje.
Letrika že vrsto let pri razvoju sodeluje in uspešno povezuje številne znanstvene in izobraževalne ustanove. Motor je bil sicer v celoti razvit v Letriki, razvoj krmilnika (inverterja) pa je potekal v sklopu projekta SiEVA, ki je sofinanciran z državnimi in evropskimi sredstvi, ter deloma tudi v sodelovanju s TECES.
Pogonski sistem so v realnih pogojih testirali v Inštitutu Metron, kjer deluje priznani slovenski inovator in promotor električnih avtomobilov Andrej Pečjak, ki z Letriko sodeluje že dlje časa. Na elektriko predelan večji družinski enoprostorec za 6 oseb, v katerega je vgradil Letrikin HV pogonski sistem, se je odlično izkazal. Pri polno obremenjenem vozilu poraba ne preseže 200 Wh/km, kar pomeni, da z 1 kW/h (cena pod 0,1 EUR) povprečno lahko prevozi 6-7 km, to pa predstavlja strošek pod 2 EUR/100 km.
Predstavljeni izdelki so velikega pomena za nadaljnjo širitev proizvodnega programa Letrike in priložnost za nadaljnje razvojno sodelovanje SiEVE na področju zelenih tehnologij, zato Letrika s konkretnimi kupci že vzpostavlja stike in skupne razvojne projekte.
Vir: Povzeto iz Sporočila za javnost, Letrika d.d.. 13.5.2014